Simptome

Semnele și simptomele pot fi cauzate de un canal lacrimal blocat sau de infecția ce se dezvoltă din cauza blocajului. Fiți atenți la:

• lăcrimarea excesivă
  • inflamația recurentă a ochiului (conjunctivite frecvente, ochi roșu dureros)
  • inflamația dureroasă lângă colțul intern al ochiului
  • exprimarea de mucus sau puroi la nivelul pleoapelor și pe suprafața ochiului la compresia în colțul intern al ochiului
  • vedere încețoșată

Când trebuie să consultăm medicul?
Dacă ochii sunt înlăcrimați și curg, sau sunt continuu iritați, infectați, trebuie să vă faceți o programare la doctor. Unele ducte lacrimale blocate sunt cauzate de tumori ce apasă pe sistemul de drenaj al lacrimilor, iar identificarea rapidă a tumorii poate avea mai multe opțiuni de tratament.

Glandele lacrimale produc majoritatea lacrimilor. Aceste glande sunt localizate în interiorul pleoapei superioare deasupra fiecărui gob ocular. În mod normal, lacrimile curg din glandele lacrimale pe suprafața ochilor. Ele se scurg prin punctele lacrimale localizate în unghiul intern al pleoapelor inferioare și superioare. Pleoapele canaliculi ce deplasează lacrimile spre un sac localizat în peretele lateral al nasului (sacul lacrimal). De acolo, lacrimile se scurg printr-un canal (canalul sau ductul nazolacrimal) în nas.

[row_12 xclass=””][grid_8]

Aparatul lacrimal

[/grid_8][grid_4]

A. glanda lacrimală

B. perforante lacrimale

C. canalicul lacrimal inferior

D. canal (duct) nazolacrimal

E. sac lacrimal

[/grid_4][/row_12]

Un blocaj poate apărea în orice punct al sistemului de drenaj al lacrimilor, de la punctele lacrimale până la nas. Când se întâmplă acest lucru, lacrimile nu se mai drenează corespunzător, determinând ochi înlăcrimați și crescând riscul infecției oculare și al inflamației.