Vegetațiile adenoide (polipii) la copii

Încă de la bun început, trebuie făcută o delimitare clară între polipii copiilor și cei ai adulților. Când vorbim despre polipi la copii ne referim, de fapt, la vegetații adenoide, adică la acel țesut limfoid situat în spatele nasului care mai este cunoscut și sub denumirea științifică de „amigdala Luschka”. Vorbim despre polipi la copil atunci când țesutul limfoid crește în volum foarte mult și devine nociv pentru pacient.

Deviația de sept nazal

Un sept deviat apare atunci când peretele interior dintre cele două nări este deplasat către una dintre părți. La majoritatea oamenilor septul nazal este deplasat sau deviat, determinând astfel un culoar respirator mai mic. Când deviația de sept nazal este severă, poate bloca o parte a nasului și poate reduce fluxul respirator producând dificultate în respirație.

Rinosinuzita cronică

Sinuzita cronică este o boală comună în care cavitățile ce înconjoară căile aeriene nazale (sinusurile) se inflamează și formează edeme timp de cel puțin 8 săptămâni, în ciuda unui tratament medicamentos corect efectuat.

Cunoscută și ca rinosinuzită cronică, această boală interferă cu drenajul sinusurilor și cauzează acumularea mucusului in cavitați. Dacă aveți rinosinuzită cronică, poate fi mai greu să respirați pe nas. Zona din jurul ochilor și fata pot fi umflate și puteți avea durere (presiune) facială și dureri de cap.

Dacriocistita cronică

Dacriocistita cronică apare atunci când este înfundat un canal lacrimal, iar lacrimile nu se mai scurg normal, lăsând în urmă un ochi înlăcrimat, iritat, cu repetate episoade de conjunctivită rezistentă la tratament. Canalele lacrimale blocate sunt comune la nou-născuți, dar de obicei se rezolvă fără tratament în primul an de viață. La adulți, un canal lacrimal blocat poate fi cauzat de un traumatism, o infecție, o litiaza sau o tumoră.

Polipoza nazală

Polipii nazali sunt formațiuni moi, nedureroase, necanceroase, ce cresc și obstruează căile nazale și sinusurile. Aceștia atârnă ca niște ciorchini de struguri și se formează în urma inflamației cronice a mucoasei. Cauzele apariției polipilor sunt necunoscute în totalitate, dar un rol important îl au terenul alergic, infecțiile recurente, sensibilitatea la medicamente sau anumite boli autoimune.

Cancerul cavității nazale și al sinusurilor paranazale

Cancerul rinosinusal este deseori descoperit când o persoană este tratată pentru patologii aparent benigne, boli inflamatorii, precum rinosinuzita. Simptomele prezentate mai jos pot fi totuși determinate și de o patologie noncanceroasă.

Persoanele diagnosticate cu cancer la nivelul cavității nazale sau la nivelul sinusurilor paranazale pot prezenta următoarele semne sau simptome: obstrucție nazală sau congestie nazală persistentă și senzație de blocaj; infecție cronică a sinusurilor non-responsivă la tratamentul antibiotic; episoade frecvente de cefalee sau durere în zona sinusurilor; durere sau umflatură la nivelul feței, ochilor sau urechilor; lăcrimare excesivă; și protruzia unui glob ocular sau afectarea vederii.