Simptome

Persoanele diagnosticate cu cancer la nivelul cavității nazale sau la nivelul sinusurilor paranazale pot prezenta următoarele semne sau simptome:

• obstrucție nazală sau congestie nazală persistentă și senzație de blocaj;
  • infecție cronică a sinusurilor non-responsivă la tratamentul antibiotic;
  • episoade frecvente de cefalee sau durere în zona sinusurilor;
  • durere sau umflatură la nivelul feței, ochilor sau urechilor;
  • lăcrimare excesivă;
  • protruzia unui glob ocular sau afectarea vederii;
  • scăderea mirosului;
  • durere sau amorțeală la nivelul dinților;
  • pierderea dinților;
  • apariția unei protuberanțe (nodul, excrescență) pe față, nas sau în interiorul cavității bucale;
  • rinoree frecventă (nas care curge);
  • epistaxisuri (sângerări nazale) frecvente;
  • dificultăți în a deschide gura;
  • o excrescență sau rană în interiorul nasului care nu se vindecă;
  • oboseală;
  • pierderea inexplicabilă a greutății;
  • o umflătură la nivelul gâtului.

Orice persoană care remarcă unul dintre aceste semne îngrijorătoare trebuie să se adreseze imediat unui doctor și să solicite un examen clinic, îndeosebi dacă simptomele persistă de mai multe săptămâni. Rata de succes în tratarea neoplaziilor rinosinusale este mult mai mare dacă acestea sunt descoperite devreme.

În unele cazuri, persoanele cu cancer al cavității nazale sau al sinusurilor paranazale nu prezintă niciunul dintre aceste simptome. De fapt, aceste tipuri de cancer sunt, de regulă, diagnosticate în stadii avansate întrucât în stadiile incipiente nu prezintă nici o simptomatologie.

Deoarece multe dintre aceste simptome pot fi cauzate și de alte patologii noncanceroase, este întotdeauna important să se efectueze controale medicale și stomatologice de rutină, în special de către persoanele care au consumat sau consumă în mod uzual alcool și tutun. Aceste persoane ar trebui să efectueze un examen clinic general cel puțin o dată pe an, chiar dacă nu prezintă niciun simptom. În decursul examenelor clinice, care se rezumă la o vizită scurtă la cabinet, medicul va inspecta cavitatea nazală, gura și gâtul și va palpa regiunea cervicală. Dacă descoperă ceva neobișnuit, medicul va recomanda un examen mai amănunțit, folosind una sau mai multe dintre procedurile diagnostice prezentate mai jos.