Dacriocistita cronică

dacriocistita-cronica

Dacriocistita cronică apare atunci când este înfundat un canal lacrimal iar lacrimile nu se mai scurg normal, lăsând în urmă un ochi înlăcrimat, iritat, cu repetate episoade de conjunctivită rezistentă la tratament.

Canalele lacrimale blocate sunt comune la nou-născuți, dar de obicei se rezolvă fără tratament în primul an de viață. La adulți un canal lacrimal blocat poate fi cauzat de un traumatism, o infecție, o litiaza sau o tumoră.

Un canal lacrimal blocat poate fi corectat aproape întotdeauna. Tratamentul depinde de cauza blocajului și de vârstă.

Simptome

Semnele și simptomele pot fi cauzate de un canal lacrimal blocat sau de infecția ce se dezvoltă din cauza blocajului. Fiți atenți la:

• lăcrimarea excesivă
  • inflamația recurentă a ochiului (conjunctivite frecvente, ochi roșu dureros)
  • inflamația dureroasă lângă colțul intern al ochiului
  • exprimarea de mucus sau puroi la nivelul pleoapelor și pe suprafața ochiului la compresia în colțul intern al ochiului
  • vedere încețoșată

Cauze

Canalele lacrimale blocate pot apărea la orice vârstă sau pot fi prezente încă de la naștere (congenitale). Cauzele sunt reprezentate de:

• Blocaj congenital. Mulți nou-născuți se nasc cu ductele lacrimale înfundate. Sistemul de drenaj al lacrimilor poate să nu fie dezvoltat complet sau pot fi anormalități ale ductelor.

Pentru diagnosticarea dacriocistitei cronice, medicul oftalmolog efectuează un examen ocular și câteva teste pentru a analiza cum drenează lacrimile. De asemenea, medicul ORL-ist va analiza interiorul nasului pentru a determina dacă sunt modificări de structură ale căilor nazale ce cauzează o obstrucție. Dacă se suspectează un duct lacrimal blocat, pot fi realizate alte teste pentru a determina localizarea blocajului și pentru a alege cea mai bună metodă de tratament.

Tratament

Cauza ductelor blocate va determina tratamentul corespunzător. Dacă se suspectează o infecție, doctorul oftalmolog va prescrie picături cu antibiotic. Dacă o tumoră cauzează blocarea căilor lacrimale, tratamentul se va concentra pe formațiunea respectivă. Tumora poate fi îndepărtată prin intervenție chirurgicală sau, în anumite cazuri, doctorul vă poate recomanda un tratament pentru micșorarea acesteia.

Complicații

Pentru că lacrimile nu se scurg cum trebuie, cele care rămân în sistemul de drenaj stagnează, determinând creșterea bacteriilor, a virusurilor sau a fungilor. Aceste organisme pot determina infecții și inflamații recurente ale ochilor. Orice parte a sistemului de drenaj al lacrimilor, incluzând sistemul de curățare de deasupra suprafeței ochiului (conjunctiva), poate deveni inflamată sau infectată din cauza ductului lacrimal blocat.

Tratament post-operator și prevenția recidivelor

După chirurgia pentru un canal lacrimal, pacientul va folosi un spray cu decongestionant nazal și picături topice pentru ochi pentru a preveni infecțiile și a reduce inflamația postoperatorie.